RODO

Klauzula informacyjna dla interesantów
Zarządu Dróg Powiatowych w Lidzbarku Warmińskim
(obowiązuje od 25 maja 2018r.)
Zgodnie z art. 13 i 14 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27
kwietnia 2016 r w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych
i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE zwanym dalej
RODO informuję, że:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Zarząd Dróg Powiatowych w Lidzbarku
    Warmińskim z siedzibą przy ul. Leśnej 17, 11-100 Lidzbark Warmiński, nr tel. 89 767 0010 lub
    605 662 696, e-mail: sekretariat@zdplw,pl
  2. Z inspektorem ochrony danych osobowych można skontaktować się poprzez e-mail: iod@zdplw.pl
    nr tel. 897670010.
    Z inspektorem ochrony danych można kontaktować się we wszystkich sprawach dotyczących
    przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych
  3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są w celu realizacji ustawowych zadań Zarządu Dróg
    Powiatowych jako zarządcy dróg powiatowych określonych w ustawie z dnia 25 marca 1985r.
    o drogach publicznych (j. t. Dz. U. z 2017 r. poz. 2222 z późn. zm.) do których w szczególności należą
    zarządzanie i utrzymywanie dróg publicznych kategorii powiatowej na terenie Powiatu
    lidzbarskiego, a także określonych w ustawie z dnia 20 czerwca 1997r. Prawo o ruchu drogowym
    (j. t. Dz. U. z 2017 r. poz. 1260 z późn. zm.), oraz wydawanie decyzji w sprawach określonych w/w
    ustawami.
  4. Podstawę prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych stanowią przepisy ustawy z dnia 14
    czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (j. t. Dz.U. z 2017 r. poz. 1257 z późn. zm),
    ustawy z dnia 25 marca 1985r. o drogach publicznych (j. t. Dz. U. z 2017r. poz. 2222 z późn. zm.)
    i rozporządzeń wydanych na podstawie tej ustawy, ustawy z dnia 20 czerwca 1997r. Prawo o ruchu
    drogowym (j. t. Dz. U. z 2017 r. poz. 1260 z późn. zm.) i rozporządzeń wydanych na podstawie tej
    ustawy w zw. art. 6 ust. 1 lit c) i e) RODO.
    5.Pani/Pana dane osobowe przechowywane są na okres uzależniony od oznaczenia kategorii
    archiwalnej poszczególnych akt w oparciu o kryteria precyzyjnie określone w przepisach
    rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej,
    jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania
    archiwów zakładowych (Dz. U. z 2011 r. nr 14 poz. 67 z późn. zm.).
  5. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państw trzecich i organizacji międzynarodowych.
  6. Zgodnie z art. 15 RODO służy Pani/Panu prawo żądania od administratora danych potwierdzenia,
    czy przetwarzane są dane osobowe Pani/Pana dotyczące, a jeżeli ma to miejsce, do uzyskania
    dostępu do nich oraz następujących informacji:
    a) cele przetwarzania;
    b) kategorie odnośnych danych osobowych;
    c) informacje o odbiorcach lub kategoriach odbiorców, którym dane osobowe zostały lub zostaną
    ujawnione, w szczególności o odbiorcach w państwach trzecich lub organizacjach
    międzynarodowych;
    d)w miarę możliwości planowany okres przechowywania danych osobowych, a gdy nie jest to
    możliwe, kryteria ustalania tego okresu;
    e)informacje o prawie do żądania od administratora sprostowania, usunięcia lub ograniczenia
    przetwarzania danych osobowych dotyczącego osoby, której dane dotyczą, oraz do wniesienia
    sprzeciwu wobec takiego przetwarzania;
    f) informacje o prawie wniesienia skargi do organu nadzorczego tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych
    Osobowych;
    g) jeżeli dane osobowe nie zostały zebrane od osoby, której dane dotyczą – wszelkie dostępne
    informacje o ich źródle;
    h) informacje o zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji, w tym o profilowaniu, o którym mowa
    w art. 22 ust. 1 i 4, oraz – przynajmniej w tych przypadkach – istotne informacje o zasadach ich
    podejmowania, a także o znaczeniu i przewidywanych konsekwencjach takiego przetwarzania dla
    osoby, której dane dotyczą.
  7. Zgodnie z art. 16 RODO służy Pani/Panu prawo żądania od administratora niezwłocznego
    sprostowania dotyczących jej/jego danych osobowych, które są nieprawidłowe. Z uwzględnieniem
    celów przetwarzania, ma prawo Pani/Pan żądać uzupełnienia niekompletnych danych osobowych,
    w tym poprzez przedstawienie dodatkowego oświadczenia.
  8. Zgodnie z art. 17 RODO służy Pani/Panu prawo żądania od administratora danych niezwłocznego
    usunięcia danych osobowych. Prawo do usunięcia danych nie ma zastosowania, w zakresie
    przetwarzania danych niezbędnych
    a) w związku z prowadzonymi postępowaniami w oparciu o przepisy ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r.
    Kodeks postępowania administracyjnego ( j.t. Dz.U. z 2017r. poz. 1257 z późn. zm), ustawy z
    dnia 25 marca 1985r. o drogach publicznych (j. t. Dz. U. z 2017r. poz. 2222 z późn. zm.), ustawy z
    dnia 20 czerwca 1997r. Prawo o ruchu drogowym (j. t. Dz. U. z 2017r. poz. 1260 z późn. zm.)
    b) do celów archiwalnych na zasadach określonych w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia
    18 stycznia 2011r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz
    instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych (Dz. U. z 2011r. nr 14 poz.
    67 z późn. zm.).
  9. Zgodnie z art. 17 RODO służy Pani/Panu prawo żądania od administratora danych ograniczenia
    przetwarzania w następujących przypadkach:
    a) osoba, której dane dotyczą, kwestionuje prawidłowość danych osobowych – na okres pozwalający
    administratorowi sprawdzić prawidłowość tych danych;
    b) przetwarzanie jest niezgodne z prawem, a osoba, której dane dotyczą, sprzeciwia się usunięciu
    danych osobowych, żądając w zamian ograniczenia ich wykorzystywania;
    c) administrator nie potrzebuje już danych osobowych do celów przetwarzania, ale są one potrzebne
    osobie, której dane dotyczą, do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń;
    d) osoba, której dane dotyczą, wniosła sprzeciw na mocy art. 21 ust. 1 wobec przetwarzania – do
    czasu stwierdzenia, czy prawnie uzasadnione podstawy po stronie administratora są nadrzędne
    wobec podstaw sprzeciwu osoby, której dane dotyczą.
  10. Zgodnie z art. 21 RODO może Pani/Panu prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw –
    z przyczyn związanych z jej/jego szczególną sytuacją – wobec przetwarzania dotyczących jej danych
    osobowych opartego na art. 6 ust. 1 lit. e) lub f).
  11. Zgodnie z art. 77 RODO w przypadku gdy przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych narusza
    przepisy RODO służy Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego tj. Prezesa Urzędu
    Ochrony Danych Osobowych (PUODO) ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, telefon: 22 860 70 86.
  12. Podanie danych osobowych jest obowiązkowe, gdyż wynika ze wskazanych powyżej podstaw
    prawnych.